Türkiye’nin sunu ayrıntılı çığlık bisikleti rotası Kastamonu’da oluşturulacak

– Türkiye’nin sunu etraflı elem bisikleti rotası Kastamonu’bile oluşturulacak

KASTAMONU – Kastamonu’dahi, Ilgaz Dağı’ndan başlayarak 7 ilçeden geçecek şekilde 318 kilometre uzunlukta Türkiye’nin yeryüzü uzun keder bisikleti rotası oluşturulacak.

Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi yoluyla Türkiye’nin sunma detaylı velespit rotasının oluşturulması üzere mücahede başlatıldı. Ilgaz Dağı’ndan başlayacak şekilde planlanan elem bisikleti rotası, 7 ilçeden geçecek. Rota; İhsangazi, Şalter, Daday, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar ve Cide ilçelerini kapsayacak. Toplamda 318 kilometre uzunluğunda olacak olan incitici bisikleti rotası tamamlandığında Türkiye’nin sunu ayrıntılı güzergahı olacak. Güzergah üstünde tetkik ve çalışmalarda bulunan Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Görevlisi Hikmet Haberal, öğrencilerle alay malay bisiklet rotasını geçti. Güzergah karşı bilgelik toplayan ve geçiş noktalarını inceleyen Haberal, derrace rotasıyla ilgilendiren hazırladığı raporu Türkiye Bisiklet Federasyonu’na sunacak. Federasyon vasıtasıyla hazırlanan raporun kabul edilmesiyle önümüzdeki günlerde rota üstünde çalışmalara başlanılacak. Çalışmanın bitmesiyle Ilgaz Dağı’ndan başlayan güzergah Cide ilçesinde sonlanacak ve 7 ilçeden geçecek 318 kilometre uzunluğundaki ızdırap bisikleti rotası Türkiye’nin genişlik mufassal pistine cemaat olacak.

“Kastamonu’nun macera rotaları belirliyoruz”

Tabiat turizmi üzerinde Kastamonu’birlikte çalışmalara başladıklarını belirten Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Görevlisi Vukuf Haberal, “Teorikte öğrettiğim derslerimi öğrencilerimize sahada ameliye uygulamaya dökmeye başladım. Açacak’ta, Rafet Hayırsever Çığır Yüksekokulu’nda dahi derslere giriyorum. Hem oradaki öğrencilerim hem fakültede öğrencilerimle bire bir hafta sınıfta- ders, aynı hafta da araziye çıkma koşuluyla hakeza bire bir uygulamalar yapmaya başladım. Macera turizminde da belirlediğimiz alanlarda Kastamonu’nun macera rotaları belirliyoruz, bu rotaları mezuniyet aşamasındayız. Haddinden Fazla birlikte güzel oldu. Amacımız bölgesel kalkınma olacak, yerelde Kastamonu’yu ön plana çıkaracağız” dedi.

“318 kilometre uzunluğunda elem bisikleti rotası oluşturuyoruz”

7 ilçeyi kapsayacak şekilde 318 kilometrelik yara bisikleti rotası oluşturacaklarını belirten Haberal, ” Mağrip Karadeniz’deki 7 ilimizi kapsayacak şekilde Gün Batısı Karadeniz Tabiat Turizmi Master Planı üstünde çalışıyoruz. Buradaki doktor, akademisyen hocamızla gelişigüzel hakeza tıpkısı projemiz de var. Bundan 7 ay önce Velespit Federasyonu Başkanı Güvenli Müftüoğlu’yla görüşmüştük. Ona da haddinden fazla ısrar etmiştik derrace rotası belirleyelim diye niteleyerek. Federasyon başkanı, bana; ‘Kastamonu’bile tıpkısı rota belirle getir’ dedi. Ilgaz Dağı’ndan başlayıp İhsangazi, Araç, Daday, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar ve Cide ilçelerini kapsayacak şekilde sakat ulaşım yolu olan tarihi taş döşemeli yolu kullanarak şiddetli bisikleti rotası oluşturuyoruz” diye konuştu.

“Uluslararası Bisiklet Takımı Yarışları yapılacak”

Kastamonu’üstelik oluşturulacak dokunaklı bisikleti rotasıyla Arsıulusal Derrace Takımı Yarışları’nın da düzenlenebileceğini ifade fail Bilgi Haberal, “Ben, hep yaptığım çalışmalarıma öğrencilerimizi götürüyorum. Ilgaz Dağı’nda, Yurduntepe Kayak Merkezi’nden başlayıp İhsangazi üzerinden Ilgaz’ın mağrip yamaçlarından Ilgaz Dağı’nın Kastamonu’ya vekil sınırından Miftah’ın Boyalı köyüne kadar gittik. Boyalı köyünden Vasıta’ın, Ayakyolu Gömü Yaylası’na çıktık. Ardından Susuz Yaylası’na geçerek Anahtar kaza merkezine indik. Yani rotamızı ayrıksı rotayla birleştirdik. İnanılmaz şanlı bire bir kötü bisikleti rotası oldu. 2023 ve bundan sonraki yıllarda federasyon başkanımızın bize söylediği Arsıulusal Derrace Takımı Yarışları’nı, yarış takvimine koyacağını söyledi. Rotayı ve dosyamızı götürüp tasdik edeceğim” şeklinde konuştu.

“Bisikletin geçtiği köylerde de kalkınmayı amaçlıyoruz”

Bisikletin geçtiği köylerde üstelik dolay halkının kalkınmasını amaçladıklarını vurgulayan Haberal, “Şu anda Yurduntepe’den Vasıta ilçesine rotamız 118 kilometre, Açacak ilçesinden bile Cide’ye büyüklüğünde bu saydığım ilçelerimizden İhsangazi, Açkı, Daday, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar ve Cide güzergahı toplamda 318 kilometrelik bire bir şiddetli velespit rotası var. Bisikletle rotası ağız ağıza saf komütatör yolları, orman yollarından gidiyoruz. Coşkunluk mail hiçbir öz namevcut, oradan gidileceğini düşünüyoruz ve amacımız bu bölgeyi kalkındırmak. Bisikletin geçtiği köylerde kırsal bölgedeki insanları bile bu hareketliliği icat etmek. Bütün çok şen geçeceğine inanıyorum. Çok domuzuna benzeri çiftteker rotası olacak, eşi tıpkı olmayan aynı çiftteker rotası olacak diye niteleyerek düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

Asilhan Kalıcı: “Kastamonu, karışık hayatı, mevsimi, doğası ile çokça değişik tıpkı şehir”

Kastamonu’nun aşılanmamış hayatı, mevsimleri, doğası ve kanyonlarıyla çokça farklı aynı kent olduğunu belirten Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi 4. derslik öğrencisi Asilhan Kalıcı ise, “Yaptığımız gezilerde öğrendiğim yerleri herkese kaynak ederim. Hele kanyonları bire bir sefer olsun görmenizde kâr var. O doğayı ve manzarayı hiçbir ahit eksantrik tıpkı yerde yaşayacağıma emniyetli değilim. Şehrin merkeziyle ait olarak şehrin ortasından tıpkısı çay geçiyor. Bu bölgede Martir Şerife Bacı olsun ve buradaki kültürel isimlerimiz olsun çokça aşkın bulunuyor. Taşköprü, Tosya, Ağlı, Seydiler kabil birçok şehirde çokça çok kültürel mirasımız bulunuyor. Onun dışında Kastamonu Kalesi var, Kastamonu kalesinde üstelik ayrımsız şekilde oraya gezip görebileceğiniz ya dahi türbelere gezip görebileceğiniz çokça aşkın düzlük var” dedi.

Cemile Saf Arbağ: “Doğayla bağırsak içe adına şehrin stresinden ve derslerin yoğunluğundan kaçıyorsunuz”

Kastamonu’da önce yılı olduğunu anlatan Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi birinci sınıf öğrencisi Cemile Ziya Arbağ üstelik, “Hem nazari dersler alıyoruz hem birlikte hocalarımız sağlıklı olsun bize uygulamalı dersler gösteriyorlar. Özellikle Bilgelik hocamız bize kamp deneyimi yaşatıyor ve şehrin diğer ilçelerini gezdiriyor. Kastamonu’yu tanıtıyor bize ve burada ilk defa kamp yaptım. Bu benim için çokça önemliydi. Çünkü yaşadığım şehirde bu form etkinlikler yapamıyorum. Burada seçme özdek gayet önünde, herkese bu deneyimi tavsiye mektubu ediyorum kesinlikle. Zira doğayla çöz içe atılmak, şehrin stresinden özellikle derslerin yoğunluğundan çok sunturlu benzeri kaçış oluyor. Hem kuramsal hem da kılgılı öğüt görmemiz çokça güzel özellikle hocalarımız dersleri öncesinde işliyor ve elan sonradan götürüyor ve bizi uygulama kendisine yegâne biricik gösteriyor, bize tabiatı tanıtıyor ve bize bitey çeşitliliğini gösteriyor” cümlelerine kayran verdi.