Türkiye’nin sunu ayrıntılı dağ bisikleti rotası Kastamonu’da oluşturulacak

Kastamonu’üstelik, Ilgaz Dağı’ndan başlayarak 7 ilçeden geçecek şekilde 318 kilometre uzunlukta Türkiye’nin sunma teferruatlı zehir bisikleti rotası oluşturulacak.

Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi yoluyla Türkiye’nin yer etraflı derrace rotasının oluşturulması için mücahede başlatıldı. Ilgaz Dağı’ndan başlayacak şekilde planlanan dokunaklı bisikleti rotası, 7 ilçeden geçecek. Rota; İhsangazi, Açar, Daday, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar ve Cide ilçelerini kapsayacak. Toplamda 318 kilometre uzunluğunda olacak olan çığlık bisikleti rotası tamamlandığında Türkiye’nin bildirme detaylı güzergahı olacak. Güzergah üstünde inceleme ve çalışmalarda mevcut Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Yardımcısı Vukuf Haberal, öğrencilerle birlikte çiftteker rotasını geçti. Güzergah için bilgi toplayan ve intikal noktalarını inceleyici Haberal, bisiklet rotasıyla ait hazırladığı raporu Türkiye Bisiklet Federasyonu’na sunacak. Federasyon eliyle hazırlanan raporun kabul edilmesiyle önümüzdeki günlerde rota üstünde çalışmalara başlanılacak. Çalışmanın bitmesiyle Ilgaz Dağı’ndan başlayan güzergah Cide ilçesinde sonlanacak ve 7 ilçeden geçecek 318 kilometre uzunluğundaki şiddetli bisikleti rotası Türkiye’nin yer teferruatlı pistine erbap olacak.

“Kastamonu’nun avantür rotaları belirliyoruz”

Gusto turizmi üstünde Kastamonu’bile çalışmalara başladıklarını söyleyen Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Yardımcısı Bilgi Haberal, “Teorikte öğrettiğim derslerimi öğrencilerimize sahada pratik uygulamaya dökmeye başladım. Açacak’ta, Rafet Hayırsever Çığır Yüksekokulu’nda da derslere giriyorum. Hem oradaki öğrencilerim hem fakültede öğrencilerimle tıpkı hafta sınıfta- ibret, bir hafta birlikte araziye balkon koşuluyla hakeza tıpkı icraat yapmaya başladım. Avantür turizminde da belirlediğimiz alanlarda Kastamonu’nun avantür rotaları belirliyoruz, bu rotaları tekmil aşamasındayız. Çokça dahi domuzuna oldu. Amacımız bölgesel kalkınma olacak, yerelde Kastamonu’yu dolay plana çıkaracağız” dedi.

“318 kilometre uzunluğunda dağ bisikleti rotası oluşturuyoruz”

7 ilçeyi kapsayacak şekilde 318 kilometrelik acı bisikleti rotası oluşturacaklarını söyleyen Haberal, ” Gün Batısı Karadeniz’deki 7 ilimizi kapsayacak şekilde Mağrip Karadeniz Gusto Turizmi Master Planı üstünde çalışıyoruz. Buradaki doktor, akademisyen hocamızla alay malay böyle bir projemiz bile var. Bundan 7 kamer önceki Derrace Federasyonu Başkanı Güvenli Müftüoğlu’yla görüşmüştük. Ona de çok ısrar etmiştik bisiklet rotası belirleyelim diyerek. Federasyon başkanı, bana; ‘Kastamonu’bile bire bir rota belirle getir’ dedi. Ilgaz Dağı’ndan başlayıp İhsangazi, Çevirgeç, Daday, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar ve Cide ilçelerini kapsayacak şekilde eski erişim yolu olan tarihi taş döşemeli yolu kullanarak dokunaklı bisikleti rotası oluşturuyoruz” diye niteleyerek konuştu.

“Uluslararası Derrace Takımı Yarışları yapılacak”

Kastamonu’dahi oluşturulacak dokunaklı bisikleti rotasıyla Arsıulusal Çiftteker Takımı Yarışları’nın birlikte düzenlenebileceğini rapor fail Bilgelik Haberal, “Ben, bütün yaptığım çalışmalarıma öğrencilerimizi götürüyorum. Ilgaz Dağı’nda, Yurduntepe Kayak Merkezi’nden başlayıp İhsangazi üzerinden Ilgaz’ın günindi yamaçlarından Ilgaz Dağı’nın Kastamonu’evet bakan sınırından Açacak’ın Boyalı köyüne kadar gittik. Boyalı köyünden Açar’ın, Fasıla Define Yaylası’na çıktık. Ardından Susuz Yaylası’na geçerek Şalter kaymakamlık merkezine indik. Yani rotamızı diğer rotayla birleştirdik. İnanılmaz kebir bir acı bisikleti rotası oldu. 2023 ve bundan ahir yıllarda federasyon başkanımızın bize söylediği Arsıulusal Çiftteker Takımı Yarışları’nı, yarışma takvimine koyacağını söyledi. Rotayı ve dosyamızı götürüp tasdik edeceğim” şeklinde konuştu.

“Bisikletin geçtiği köylerde dahi kalkınmayı amaçlıyoruz”

Bisikletin geçtiği köylerde dahi dolay halkının kalkınmasını amaçladıklarını vurgulayan Haberal, “Şu anda Yurduntepe’den Dil ilçesine rotamız 118 kilometre, Vasıta ilçesinden üstelik Cide’ye kadar bu saydığım ilçelerimizden İhsangazi, Araç, Daday, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar ve Cide güzergahı toplamda 318 kilometrelik tıpkı kötü çiftteker rotası var. Bisikletle rotası ağız ağıza tabii araç yolları, orman yollarından gidiyoruz. Coşkunluk yakın tek özdek yok, oradan gidileceğini düşünüyoruz ve amacımız bu bölgeyi kalkındırmak. Bisikletin geçtiği köylerde kırsal bölgedeki insanları birlikte bu hareketliliği ulaşmak. Hep çok rahat geçeceğine inanıyorum. Haddinden Fazla iyicene ayrımsız derrace rotası olacak, eşi aynı olmayan tıpkısı derrace rotası olacak diye niteleyerek düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

Asilhan Baki: “Kastamonu, melez hayatı, mevsimi, doğası ile çokça ayrımlı ayrımsız kent”

Kastamonu’nun çandır hayatı, mevsimleri, doğası ve kanyonlarıyla çokça ayrımlı tıpkısı kent olduğunu söyleyen Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi 4. dershane öğrencisi Asilhan Kalımlı ise, “Yaptığımız gezilerde öğrendiğim yerleri herkese tavsiye mektubu ederim. Özellikle kanyonları ayrımsız öğün olsun görmenizde fayda var. O doğayı ve manzarayı tek antlaşma apayrı benzeri yerde yaşayacağıma güvenli değilim. Şehrin merkeziyle ilişik kendisine şehrin ortasından bir çay geçiyor. Bu bölgede Şehit Şerife Abla olsun ve buradaki kültürel isimlerimiz olsun haddinden fazla çok bulunuyor. Taşköprü, Tosya, Ağlı, Seydiler gibi bir nice şehirde çok fazla kültürel mirasımız bulunuyor. Onun dışında Kastamonu Kalesi var, Kastamonu kalesinde üstelik benzeri şekilde oraya gezip görebileceğiniz evet üstelik türbelere gezip görebileceğiniz çok fazla vadi var” dedi.

Cemile Vazıh Arbağ: “Doğayla iç içe namına şehrin stresinden ve derslerin yoğunluğundan kaçıyorsunuz”

Kastamonu’bile ilk yılı olduğunu anlatan Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi kaliteli öğrencisi Cemile Işıklı Arbağ dahi, “Hem kuramsal dersler alıyoruz hem de hocalarımız sağ olsun bize uygulamalı dersler gösteriyorlar. Hele Vukuf hocamız bize dinlenme kampı deneyimi yaşatıyor ve şehrin özge ilçelerini gezdiriyor. Kastamonu’yu tanıtıyor bize ve burada ilk kez dinlenme kampı yaptım. Bu benim üzere çok önemliydi. Çünkü yaşadığım şehirde bu şekil etkinlikler yapamıyorum. Burada seçkin madde gayet amacında, herkese bu deneyimi referans ediyorum banko. Zira doğayla iç içe doğmak, şehrin stresinden hele derslerin yoğunluğundan haddinden fazla güzelce bir kaçış oluyor. Hem nazari hem dahi kullanışlı öğüt görmemiz çokça evire çevire hele hocalarımız dersleri öncesinde işliyor ve henüz sonradan götürüyor ve bizi aplikasyon namına bir tane tek gösteriyor, bize tabiatı tanıtıyor ve bize flora çeşitliliğini gösteriyor” cümlelerine saha verdi. – KASTAMONU