Türkiye’de aynı ilk: 600 metre yükseklikteki bu salıncağa aldanmak canevi istiyor

Türkiye’birlikte benzeri evvel: 600 metre yükseklikteki bu salıncağa çıvmak yürek istiyor

Dünyanın genişlik dip ikinci kanyonu üzerine kurulan dev salıncak maceraperestlerin durağı olacak

KASTAMONU Kastamonu’nun Pınarbaşı ilçesinde bulunan ve dünyanın sunma derin ikinci kanyonu kendisine akseptans edilen Valla, konusunda 600 metre yükseklikte yalpak salıncağı kuruldu. Türkiye’dahi bir evvel olan salıncağın maceraperestlerden nazik ilişki görmesi bekleniyor.

Kastamonu-Kastamonu sınırlarında Dünya Dağları Milli Parkı içerisinde bulunan ve Dünyanın yeryüzü derin ikinci kanyonu namına akseptans edilen Valla Kanyonu’nun zirvesine ‘kaş salıncağı’ kuruldu. Kademe Tepesine tek ağaç da kesilmeden kurulun yar salıncağının göl ayağı aralığı 20 metre, yüksekliği ise 14 metreye sahip. Türkiye’bile ilk defa aynı kanyon zirvesine kurulan dev salıncağın kaş kenarındaki yüksekliği üstelik 600 metreden oluşuyor. Şimal Anadolu Kalkınma Ajansı’nın finansmanı ve destekleriyle Ekincilik ve Orman Bakanlığı Tabiat Siper ve Milli Parklar Umumi Müdürlüğü 10. Bölge Müdürlüğü yoluyla Ilkgüz ayında uçurumun kenarında kurulumuna başlanılan salıncakta icraat tamamlandı. Yalpak salıncağında ise müteahhit firma tarafından deneyim binişleri yapıldı. Adeta nefesleri kesen, hem gocunmak hem üstelik adrenalin kayırıcı seviyeye çıktığı salıncak yardımıyla bölgenin 2023 yılında elan birlikte hava arkaç gelmesi bekleniyor.

Ayrıca ‘yar salıncağı’nın yanına 30 metrekarelik 2 pasaj kadeh teras yapıldı.

“Valla Kanyonu Sekmen Ezgi Terası’nda dev salıncak oluşturuyoruz”

Yıldız Küçük Asya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Serkan Güre, “Kuzey Küçük Asya Kalkınma Ajansı namına Endüstri ve Uygulayım Bilimi Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda Kastamonu, Çankırı ve Sinop illerimizde şehirlerin tanıtımı ve markalaşması üstüne işler yürütüyoruz. Ajans adına 2022 yılında mıntıka turizmini yükseltmek üzere güdülebilen proje desteklerimiz oldu. Bu projelerimizden de bire bir tanesi üstelik Natür Koruma ve Milli Parklar Kesim Müdürlüğü Küre Dağları Milli Parkı’ndadır. Proje çerçevesinde Kerte Tempo Terası’nda benzeri dev salıncak, ezgi terası ve macerasız çadırlı kamp alanı oluşturuyoruz” dedi.

“Salıncak, kanyonun 600 metre yukarısında uçurumun kenarına mensur edildi”

Kaş salıncağının kanyonun 600 metre yukarısına uçurumun kenarına düz yazı edildiğini belirten Taze, “Valla Kanyonu bildiğiniz üzere Türkiye’nin makro turizm noktalarından olan bire bir kanyondur. Bu yapmış olduğumuz dev salıncak kanyonun 600 metre yukarısında uçurumun kenarına inşa ediliyor. Burası hele avantür ve adrenalin sevenler üzere az çok çalkantı yaşatacak bir yatırım oluyor. Benzeri zamanda Derece Durum Terası az çok domuzuna ayrımsız görünüş sunuyor. Buradan berenarı degaje aynı alanı seyretme imkanını yakalayabiliyoruz” diyerek konuştu.

“2 milyon 700 bin lirasına destek sağlıyoruz”

Çalışmaların sezon şartlarına aldırmadan bitmeme ettiğini belirten Dr. Canlı, “Burada şu an icraat mevsim şartlarına aldırmadan bitmeme ediyor. Yakın zamanda tamamlanması amacıyla gayret gösteriyoruz. Hedefimiz 2023 yılında enerjik olarak faaliyete başlamasıdır. Projemizin değişik aynı mütemmim unsurları birlikte Pınarbaşı ilçemiz özellikle kalkışmak için Dünya Dağları’nda doğa turizmini geliştirmeye müteveccih Kavgacı Kanyonu üstünkörü azimet terasının tefrişatı ve peyzaj düzenlemesidir. Bu projemizin toplanmış bütçesi 5 milyon 400 bin teklik Kalkınma Ajansı kendisine tığ yüzdelik 50’sine karşılama fail 2 milyon 700 bin lirasına bindi sağlıyoruz. Projenin artan bütçesi ise Dünya Dağları Milli Parkı tarafından karşılanıyor” şeklinde konuştu.

“Kastamonu’nun, UNESCO’nun jeopark ağına dahil edilmesi için çalışmalarımız sürüyor”

Kastamonu’nun 11 ilçesinin UNESCO’nun jeopark ağına dahil edilmesi için çalışmaların sürdüğünü rapor fail Gailesiz, “Toprak turizmine yönelik esasen biz, Kastamonu’nun kuzeyinde saha alan 11 ilçeyi de kapsayan Küre Dağları Milli Parkı ve çevresindeki alanı Jeopark olarak zar edilmesini sağladık. Buranın UNESCO’nun jeopark ağına karışma edilmesi üzere çalışmalarımız hep hızıyla devam ediyor. 2023 yılında UNESCO’ya başvurumuzu yapmayı hedefliyoruz. Bu kâin güdülebilen projemizin içerisinde gene jeoparkla ait ziyaretçi merkezi ve bire bir müze düz yazı edeceğiz. Gine Jeopark alanında ve Kastamonu açısından ayrı bir öneme taşıyan olan Tarihi İstiklal Yolu Milli Parkı’nda tabelalandırma faaliyetleri yapacağız” ifadelerini kullandı.

“Doğrusu çok alçak ve adrenalin faziletkâr tıpkısı düz, bire bir daha binmem”

Yar salıncağının sınama binişini eden yüklenici firmanın sahibi Emrah Çavlan ise, “Acayip ayrımsız duygu, haddinden fazla adrenalini yüksek olan bir meydan. Burasını kendimiz yaptık amma bu kadarda olacağını tutum de etmemiştik. Sınav amacıyla ilk başta ego bindim. Merbut bindim, çünkü evvel kendim binip imtihan ettikten bilahare insanları bindirmemiz gerekiyor. Amma tıpkı daha binmem türkçesi. Tamamen bunu içimden gelerek söylüyorum. Gerçekten haddinden fazla yoğun ve adrenalin erdemli tıpkı düzlük. Ama sağlam, biz kendimiz binip denedik. Haddinden Fazla güzel oldu, Kastamonu’ya hayırlı hayır olsun” diye konuştu. Dar Boğaz içerisindeki sudan salıncağı kurdukları içtima yüksekliğinin 570 metre olduğunu söyleyen Şelale, “Salıncağın özlük yüksekliği 14 metre, halatların uzunluğu 12 metre. 12 metre uçuruma gidiyor, 12 metrede ferasetsiz geliyor. Toplamda 24 metre gelip gidilen bire bir düz. Ben binince çok heyecanlandım. Hakikaten iki gündür bindiğim salıncağın etkisinde kaldım. Bu kadar köle beklemiyordum. Yapıyordum, evet falanca diyordum amma kendim deneyince haddinden fazla erdemli ayrımsız adrenalin oluşturdu. Bölgemize oflaz olsun” dedi.

“Yar salıncağını, Türkiye’nin eksantrik ayrımsız durumunda görmeniz tür değil”

Kaş salıncağının Türkiye’nin ayrıksı bir durumunda görülmesinin mümkün olduğunu tabir fail Pınarbaşı Belediye Reisi Şenol Yaşar de, “Doğa Koruma ve Milli Parklar ile Şimal Rum Kalkınma Ajansı ile gelişigüzel Valla Kanyonu’nun Sekmen Azimet Terasının olduğu yerde kullanılmamış ayrımsız adrenalin noktası oluşturmak namına, yeni tıpkısı cazibe alanı yapmak adın a cam zeminli teraslarının olduğu ve tahminî 600 metrelik mesafede dev yar salıncağı projesini Natür Esirgeme ve Milli Parklar ile düşünüp projelendirdik. Yıldız Küçük Asya Kalkınma Ajansı’nın dahi katkılarıyla kısaca 4 milyon lira maliyetle bu projeye aceleci ayrımsız şekilde başladık ve itmam aşamasına getirdik. Projenin aynı özelliği birlikte şu: Kesinlikle Horma Kanyonunda olduğu üzere burada bile doğaya kötülük vermeksizin bırakın bir dikme kesmeyi bir arka üstelik kesmeden gerçekleştirmiş, hayata geçirmiş tıpkı proje. Önümüzdeki turizm sezonunda Horma Kanyonu, Ilgarini Mağarası, Ilıca Şelalesi, Muratbaşı köyündeki burgulu azimet terası ile Valla Kanyonunun seyrinin birlikte insanların artık 600 metrelik uçuruma sallanacağı ve yine 600 metre uçurumda yürüyecekleri kadeh zeminli terası kâin dev uçurum salıncağını bundan sonra sezona alıştırmak üzereyiz” diye niteleyerek konuştu.