Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Yer Altı Treni Hattı vatandaşlardan cümle kerte aldı

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan’ın geçmiş törenle açılışını gerçekleştirdiği Pendik- Sabiha Gökçen Hava Meydanı Yer Altı Treni Hattı’nı kullanan vatandaşlar, hizmetten kıvançlı kaldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesinde Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adaletli Karaismailoğlu’nun katılımıyla açılan Pendik-Sabiha Gökçen Hava Meydanı metrosu, İstanbulluların hizmetine sunuldu.

Metro hattı özellikle trafik yoğunluğu olan zamanlarda vatandaşların havalimanına gelişinde kolay sağladı. Metroyu kullanan vatandaşlar havalimanına trafik olmadan geniş ulaştıklarını antlaşma ve paradan artırım sağladıklarını söyledi.

AA muhabirine konuşan vatandaşlardan Ferhat Yiğitlik, Kaynarca’birlikte oturduğunu belirterek, “Haddinden Fazla nazik amelî. Sabiha Gökçen’e süzülmek Pendik’ten çok zordu. Kurtköy’bile trafik tıkanıyordu. Benim için işe gelmem haddinden fazla el oluyordu amma demin çokça olağan. Evimden buraya yaklaşık 6-7 dakikaya geldim.” dedi.

Metronun Sabiha Gökçen Havalimanına yaklaşmasının çokça dolgunca olduğunu ifade eden Çekinmezlik, şöyle konuştu:

” Halkalı’dan binecek tıpkı bulaşıcı, nerdeyse İstanbul’un ayrımsız ucundan değişik ucuna gelebilecek. Bu Avrupa yakasında oturanlar ve Kadıköy’den gelenler amacıyla de mebzul oldu. Tahammülfersa ayrımsız iş. Doğrusu devamı gelecektir. Iblağ ve Enfrastrüktür Bakanlığına teşekkür ediyorum. Havaalanından memleketim Ağrı’ya gezmek için bile bu metro zorlamasız sağlayacak. Havaalanını dahi kesif kullanan biriyim. Şehir dışına gitmek amacıyla İzmir, Ankara ve Ağrı’ya müracaat etmek amacıyla metroyu koparmak benim üzere avantaj sağlayacak.”

“Havaalanından çıkmadan seyahat yaptık”

Sıdıka Karademir, metroyu çokça beğendiğini söyledi. KKTC’den mevrut oğlunu karşılamak için Bostancı’dan geldiğini tamlayan Karademir, “Tahminî 40 dakika sürdü. Para Aktarımı olmadan fariğ geldim. Dönüşte tek havaalanından çıkmadan gezi yaptık. Süper olmuş bayıldım.” diye niteleyerek konuştu.

Adil Sevinçer ise Batman Havaalanı’ndan geldiğini belirterek, “Seyahat gayet iyicene geçti. Çokça rahat ettim. Allah bin misil razı olsun. Bizi seçme türlü külfetten kurtardı.” ifadelerini kullandı.

Avukat Seyit Veziroğlu açılışı gerçekleşen metronun haddinden fazla domuzuna bakım olduğunu dile getirdi. Metronun açılmasını yıllardır beklediklerini tamlayan Veziroğlu, şunları söyledi:

“İnşallah bunun kadar hizmetlerin devam edeceğini düşünüyoruz. Bu hizmette kimin emeği varsa vatandaş adına teşekkürname ediyoruz. Buraya gelirken otobüsle geldik, 1,5-2 saat Kadıköy eliyle sürüyor amma metroyla olduğu ahit yaklaşık 45 dakikaya düşüyor. 1 saat 15 zaman ant tasarrufu oluyor. Ant dahi bu dönemde bizim sunu şanlı hazinemiz. Nedeniyle çok büyük tıpkı bakım. İnşallah bu hizmetlerin devamı sağlık. Sabiha Gökçen metrosunu kullanıp şimdi üstelik Kadıköy’e gideceğiz.”

Marmara Üniversitesi öğrencisi Beyza Saf Yazdıç, metronun öğrenciler amacıyla haddinden fazla dimdik olduğunu düşündüğünü kaydetti. Metronun gidiş geliş açısından tasarruf sağladığını tamlayan Yazdıç, “Ben öğrenciyim yanımda bir sürü yükle geliyorum. Buradan otobüse atlamak ve trafiğin ortamında düşmek benim için haddinden fazla ağırlık oluyor. Bu yüzden bu bakım çok ferah oldu. Ailem üstelik sevindi. Otobüsle gelip gezmek çokça sıkıcı oluyordu.” dedi.